Sensory Concepts

Sensory Concepts
Sensory Concepts is een vertical van The Sensory Shop uit Velp. Zij ontwikkelen en faciliteren concepten op het gebied van zintuigbeleving voor dementerenden en verstandelijk gehandicapten. Daarnaast wil men zich gaan bezighouden met het faciliteren distribueren van waterbedden en dat is waar Sensory Concepts onder andere voor staat.

Zij kwamen bij Studio 149 met de vraag een logo en visitekaart te ontwikkelen. Voor het beeldelement van het logo heb ik mij laten inspireren door watergolven. Een zachte golf die om het woordmerk krult en zo een geheel met elkaar vormen. De golven in de zee hebben ook diverse blauwe kleurschakeringen en daar ben ik bij het beeldelement ook vanuit gegaan, maar dan in zeer abstracte vorm. Deze vorm is bovendien een element wat ook gemakkelijk los kan worden toegepast ter lardering van andere uitingen zoals brochures en, in dit geval, op de visitekaart. Er komt op deze wijze een stuk dynamiek bij, zonder dat het druk wordt, mede door de kleurcombinatie en het lettertype.

Het logo maakt gebruik van de Glober Book, een prettig ogend schreefloos font, met een lichte connotatie en goed leesbaar, evenals de gegevens op het visitekaartje, en de naam op datzelfde kaartje wordt weergegeven in Glober Bold.

Ik heb gekozen voor een kleurcombinatie van blauw en grijs. Blauw heeft een rustieke en vertrouwenwekkende gevoelswaarde en legt bovendien de link naar het water van de waterbedden. De blauw is opgebouwd uit 80% cyaan en 25% magenta. Deze opbouw geeft een lichtkoele uitstraling welke prima past bij het wat warmere grijs. Deze grijs wordt opgebouwd uit 10% magenta (rood/roze), 10% geel en 50% zwart. Hierdoor is het logo zacht en subtiel en komt het niet te hard binnen.

Voor de gegevens op het visitekaartje heb ik gekozen voor 85% zwart. Hierdoor is het echt harde van het zwart eruit, maar blijft de tekst toch genoeg contrast houden met het logo én bovendien goed leesbaar.